Heb je een schadegeval?

Ongeval, schade of ziekenhuisopname aangeven. Wij helpen je graag verder of laat je helpen door de KBC Mobile app.

Geef je schade aan via KBC Touch of KBC Mobile

Meld je aan in KBC Mobile of KBC Touch en kies het domein waarvoor je aangifte wil doen (in Mobile onder 'Meer'): Wonen, Gezin, Voertuig of Onderneming. Selecteer daarna de verzekering waarvoor je schade wil aangeven.

Bijstand nodig?

Pech onderweg of heeft uw schadegeval onmiddellijk en dringend bijstand nodig? Dan kan u 24/24 en 7 dagen op 7 terecht bij het Callcenter van KBC- bijstand (VTB - VAB) op het nummer +32 (0)16 24 24 24.

Welke informatie moet u voorzien?


Om u zo goed mogelijk verder te helpen, hebben we dit van u nodig:

  • De datum waarop je schade leed of van je ongeval
  • Een korte omschrijving van de schade: waterschade, glasbreuk, schade door brand, ... 
  • Foto’s en eventueel andere bewijsstukken die de schade aantonen

Bezorg ons deze informatie of geef deze door via KBC Mobile / KBC Touch of KBC callcenter (016 24 24 24), en wij doen de rest!

Invullen Europees aanrijdingsformulier (EAF)

Dankzij de gerichte vragen op het Europees aanrijdingsformulier kunnen verzekeraars snel uitmaken wie waarvoor verantwoordelijk is.

Deel 1: de voorkant, die door beide partijen moet worden ingevuld op het moment van het ongeval.
Deel 2: de achterkant, die u moet invullen voor u het formulier aan uw verzekeraar afgeeft.

In het eerste deel zijn er twee aparte gedeeltes (A en B, één voor elke chauffeur), een centrale kolom waar kruisjes moeten gezet worden en tot slot een vakje waarin een schets kan gemaakt worden van het ongeval.